jespernilsson.blogg.se

Kommentarer

Postat av: Sus klaesson

Publicerad 2015-07-28 19:44:21

Hej Jesper,

Mycket bra skrivet och jag föerstår din resonemang. Önskar dig allt gott i framtiden. Du är modig som tog det steget. Jag har stor respect för dig.

Lycka till.

Postat av: Jesper

Publicerad 2015-07-29 00:33:57

Tack så mycket! :)

Postat av: A

Publicerad 2015-07-29 11:33:07

Hej,

Tack för att du tog ställning!

Massor m värme o respekt,
A

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-29 17:07:18

Starkt gjort! Hoppas att många fler tvivlande SD:are följer ditt exempel. Stå på dig!

Postat av: markus

Publicerad 2015-07-30 01:36:58

Påpassligt att starta en blogg nu när du slutar med politik

Postat av: Jocke

Publicerad 2015-07-30 11:09:38

Bra skrivet, kul (men lite hemskt) att få insyn i hur det fungerar i sd. All lycka till dig i framtiden, hoppas du hittar tillbaka till politiken, du verkar ha bra värderingar!

Postat av: Jesper

Publicerad 2015-07-30 12:57:52

Tack för era kommentarer!

Postat av: Anders Frankenberg

Publicerad 2015-07-31 00:30:34

Hej Jesper !
Jag har läst om din tid i SD, och att du nu bryter med dem - i korta drag.
Jag har stor respekt för din handling, och glöds åt att du insett vad SD är !

Jag läste senare på IRM att ovanstående text censureats på Facebook.

Även om Fb visserligen har en särpräglad policy i fråga om vad som får publiceras och ej, så är jag övertygad om att en del av problemet stavas "robotar".
Inläggen granskas alltså inte manuellt, och robotar är som bekant dumma.
Inte dess mindre begriper en robot meddelanden som "många människor protesterar - censurera"

Jag kan inte se vad Fb skulle ha för intresse av att stoppa din text.
Däremot kan jag föreställa mig vad 500 hel-och-halvfascister, med äkta, och fejkade konton kan hitta på tillsammans med sina vänner !

Möjligen kan man även få hjälp av likasinnade i andra länder, om man vill få igång en stor anmälningskampanj.

Jag har själv blivit helt avstängd från att skicka meddelanden på fb två gånger pga. anmälningskampanjer.
Den ena gången hade jag varit inne på "Avpixlat, och påvisat likheter mellan den begreppsapparat, och den politiska analys SD, respektive Anders Behring Breivik, använde sig av.
Först varnades jag för att nämna namnet "Breivik" igen. Då började jag kalla honom "Den norske terrorist som begick attentatet på Utøia i stället.
Till sist blockerades jag. kort tid därefter insåg jag att jag över huvud taget inte kunde skicka medelanden på Fb.
Jag skrev till Fb, och förklarade situationen, och sade att jag trodde att jag blivit massanmäld, och varför.efter en vecka fungerade Fb igen.

Den andra historien liknar den första.
Jag tror fortfarande jag blockerad på Avpixlat BTW.....

Jag vet inte om IRM Kan påverka Facebook, men jag skulle mycket väl kunna tänka mig att Fb skulle kunna låta sig påverkas av om en folk skrev och reagerade på det!

Jag tror inte Fb vill ha rykte om sig att blanda sig i svensk politik eller ta rasister i försvar !

Därför är mitt förslag: Skriv till Fb, och berätta att din text blivit blokerad.
Förklara hur, och varför.

Jag har skrivit till IRM i dag, och bet dem skriva till FB, om saken. Jag vet inte om de gr deet, eller om Fb lyssnar på dem.
Kanske vore det bra om flera människor tryckte på.

Och kanske vore det ännu bättre om den här saken fick publlicitet !

Jag kunde inte hitta något annat sätt att kontakta dig än detta så det får bli som det blir.
Du får gärna ta bort det här inlägget för mig !
Ville bara medela !
MVH Anders

Postat av: Paula Blomberg

Publicerad 2015-07-31 10:28:50

Bravo! Starkt gjort, jag håller med ett tidigare inlägg är det vore bra om du fann ett annat parti att jobba för sina värderingar i - det behövs så här modiga, klarsynta människof i politiken!

Postat av: Peter Markusson

Publicerad 2015-08-01 01:43:50

Stort tack för ditt personliga mod och din text om din väg till insikt!

Postat av: kaj

Publicerad 2015-10-26 12:47:08

Avpixlat var/är ju en sida man inte kunde kommentera på. De har bloclkerat alla inlägg från min IP-address. Så var det med den demokratiska statusen på den sidan.

Postat av: Maggan Wiman

Publicerad 2015-11-19 09:25:39

Starkt gjort! Har delat ditt inlägg på FB. SD är bland det värsta som hänt Sverige under hela efterkrigstiden ...!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela